Rodinný lékař na reality

Když vám není dobře, je na místě přivolat lékaře. Nejlépe toho svého, rodinného, který vás dobře zná a ví, co dělat. A pokud prodáváte, kupujete nebo pronajímáte nemovitost, je dobré se zase obrátit na svého realitního makléře. Stejně jako lékař dokáže vyřešit potřeby vašeho těla a mysli, realitní makléř se dokáže postarat o vaše nemovitosti tak, jak to potřebujete.

Situací, kdy je potřeba volat rodinného realitního makléře, je mnoho. Například se chystáte na dlouhodobý pobyt v zahraničí a potřebujete se postarat o nemovitosti, které máte v dané zemi, nebo když se rozhodnete investovat do nemovitostí a potřebujete najít někoho, kdo se vám postará nejen o rekonstrukci, ale také o stabilní nájemce. O tom, jak taková péče probíhá, jsme si popovídali s realitní makléřkou Magdalénou Říšskou.

Magdaléno, co je podle Vás naprosto nejzásadnější pro spolupráci realitního makléře s klientem?

Důvěra. Stejně jako musí mít vaši důvěru rodinný lékař, musí ji mít i realitní makléř. Důvěra se buduje dlouho, složitě a její nedílnou součástí je fakt, že vás dotyčný nikdy nezklamal a našel řešení pro vaši situaci. A hlavně s vámi vždy hrál fér hru. Realitní makléř vám také mnohdy nabízel řešení, která se vám možná na první pohled nezdála, ale pokud jste vsadili na doporučení profesionála, vždy jste byli spokojeni a důvěra se utužila.

Důvěra se buduje dlouho, má na to vůbec realitní makléř čas? A co je tou podstatou?

Pokud chcete svou práci dělat důkladně, musíte ji věnovat spoustu času. Já na důvěře buduji všechny vztahy se svými klienty a jako realitní makléřka se starám o nemovitosti celých rodin.  Musím se umět naladit na skutečné potřeby klienta, a pak jeho potřeby efektivně řídit, řešit, a hlavně vyřešit. Jsem k dispozici, pokud je potřeba a dělám věci, které se třeba ostatním dělat nechtějí.

Co se například ostatním makléřům nechce dělat?

Klientům pomáhám s vyhledáváním nemovitosti, nákupem, prodejem i pronájmem, to jsou standardní aktivity realitního makléře.  Na rozdíl od jiných makléřů jim ale také pomáhám s rekonstrukcí, když je třeba. Zařídím firmu, která vymění okna, nechám nemovitost vymalovat, komunikuji s řemeslníky nebo reklamuji špatnou práci. Postarám se o výběr ideálního nájemce, řeším i převody energií. Do těchto úkonů se už moc realitních makléřů nepouští. A když někteří klienti odjíždí do zahraničí na služební cesty, třeba i několikatýdenní, postarám se o zalití květin či průběžné vyvětrání, to bytům i domům rozhodně prospívá.

Takže je to taková každodenní práce? Vyplatí se Vám?

Jsem trochu puntičkářka. Pokud něco dělám, dělám to tak, jako bych to dělala pro sebe. Chci vidět nejlépe odvedenou práci. A když něco děláte pořádně, vyplatí se to. Největší radost mám, když se klientům starám o celé soubory nemovitostí a také o nemovitosti jejich širší rodiny. Jsem takový jejich rodinný lékař na reality. Je to určitě zajímavější i naplňující práce. Rozhodně je to i více záživnější, než jen krátkozrace nabrat nemovitost a prodat ji klientům s vědomím, že jim taková nemovitost nebude vyhovovat. A to spousta realitních makléřů bohužel dělá.

Co byste mohla uvést jako příklad péče o soubor rodinných nemovitostí?

Starám se nejen o nemovitosti rodiny, kteří žijí v Čechách, ale i o nemovitosti jejich potomků a příbuzných, kteří žijí trvale v zahraničí. Také se starám o nemovitosti, které jsou ve svěřenském fondu. Jedná se většinou o luxusních nemovitosti.  Je to  rozdílná klientela, která si žádá specifické a nadstandardní služby.

Staráte se také o zahraniční klienty, co je podstatou takové spolupráce?

Pokud se starám o zahraniční klienty, jde především o jednání s jejich právními zástupci. Diplomatické jednání a vystupování je naprosto samozřejmé. Díky svému přístupu a jednání s místními právníky se dokáži postarat o soubory nemovitostí. Řešíme specifické právní otázky, ale také zaběhlé zvyklosti v daných státech. Například ve Švýcarsku je běžnou praxí vyžadovat po nájemnících výpisy z účtů, aby si pronajímatel byl jistý, že bude nájemce solventní. Na českém trhu ale taková nedůvěra nepanuje, situace se řeší kaucí a to je zase zdejší běžná praxe. Své místní i zahraniční klienty se tedy snažím provázet zdejšími zvyklostmi.

Jak dlouho průměrně trvá, než najdete pro klienty vhodnou nemovitost, ať už k prodeji nebo pronájmu?

To je hodně individuální, záleží to na potřebách daného klienta. Nikdo ale dnes nemá času nazbyt, většina lidí si nemůže dovolit absolvovat desítky prohlídek nemovitostí. A tak na prohlídky jezdím sama a nemovitost natočím na telefon tak, jak bych ho sama představovala klientům. Je to sice amatérské, ale velmi to šetří čas a splní to účel – s klienty se pak sejdu u kávy, videa si projdeme a teprve až po této schůzce se jedeme na vybrané nemovitosti  společně fyzicky podívat. Někteří klienti vybírají měsíce, pro jiné je výběr otázkou několika dnů. To je třeba případ starších manželů, pro které jsem našla tu správnou nemovitost přesně za 17 dní. Byla to příslovečná láska na první pohled…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

tři × jedna =