Reference je ta nejlepší cesta pro nové klienty

Určitě ví, o čem mluví, v kanceláři RE/MAX Anděl patří ke služebně nejstarším a nejzkušenějším. Zkušenosti má nejen s tuzemskými, ale také zahraničními klienty a komplikovanými nemovitostmi.

Každý si musí najít svou cestu

S realitami začínal v roce 2006 při vysokoškolských studiích. V kolektivu kanceláře RE/MAX Anděl je tak jedním ze služebně nejstarších makléřů. A začátky jednoduché opravdu nebyly. „První měsíce jsou pro novopečeného makléře složité, i když pracujete finanční ohodnocení stále nikde. Po dvou měsících jsem toho chtěl nechat,“ vzpomíná na to, jak jeho přátelé ze studií už měli stálá pracovní místa a pravidelný plat a on byl stále na nule. Respektive v mínusu. „Třetí měsíc se to ale otočilo, nabral jsem dva byty a pomalu se to začalo rozjíždět.“ Mezi jeho pravidelné klienty teď patří právě i kamarádi ze studií, přátelé a známí z okolí. „Dnes je jim kolem čtyřicítky a všichni intenzivně řeší své bydlení. Jsem rád, že jim můžu pomoct,“ říká Ondřej.

Makléř musí vědět co a jak

„Rád koukám lidem pod ruce,“ usmívá se Ondřej a dodává, že ho nezajímá jen výsledek, ale to, jaká k němu vede cesta. Proto se při spolupráci s ostatními kolegy v procesu prodeje nemovitostí rád schází a jejich práce ho zajímá. Ať už je to poradce na hypotéky, daňový poradce nebo právník. Zároveň se ale snaží informace k realitnímu trhu nasát i kolem sebe z praxe. Jeho tatínek je stavař a zkušenosti z tohoto oboru dávají Ondřejovi šanci nahlédnout na celý realitní trh ve větší komplexnosti. Obzory mu rozšiřuje také bratr, který podniká v oboru realizace zahrad a jezírek. Je přesvědčen, že makléř by měl být vždycky maximálně informovaný. Záleží samozřejmě na tom, jaký je člověk osobnost, ale dostatek informací z oboru považuju za naprosto stěžejní.

V práci si dává pozor na blafouny

V komunikaci s klientem má rád upřímnost. A oceňuje, pokud ji najde také u klienta, protože to je předpoklad pro dobrou spolupráci. „Nemám rád blafouny, protože tam to zkrátka nefunguje,“ říká a vzpomíná na případ prodeje domu, kde potenciální kupec zdržoval celý proces, nekomunikoval, případně si vymýšlel a Ondřej a jeho klient tak přicházeli zbytečně o čas a další potenciální zájemce. „Stále se vymlouval, přestal reagovat na telefony. Zavolal jsem mu z jiného, který obratem zvedl, a opět začalo kolečko vytáček. Pokud lidé nemají zájem, je fér to říct na rovinu. Ušetří to čas oběma stranám,“ vysvětluje Ondřej. Jeho filozofií je totiž netříštit obchod mezi více lidí. „Jde mi o to si vybudovat vztah mezi mnou a klientem, to považuji z mého pohledu za férový přístup.“

Svoboda je všechno

Možnost řídit si svůj čas je pro Ondřeje stejně tak přirozené jako dýchání. „Vím, že to v každém oboru nejde, a proto jsem rád, že jsem si vybral právě práci makléře,“ přibližuje svůj pohled a dodává, že práce pro RE/MAX Anděl mu jeho sen o svobodné práci pomohla dosáhnout. „Jarda dává makléřům svobodu, v kanceláři panuje přátelská atmosféra, dokud to nezažijete, tak tomu neuvěříte,“ usmívá se. Proto chodí do kanceláře rád a váží si toho, že si tu může s kolegy popovídat nejen o práci, ale i o tom, jak se mu vede v životě. „Samozřejmě za mnou musí být vidět výsledky práce,“ upozorňuje a dodává, že by se styděl do kanceláří chodit, kdyby za ním práce vidět nebyla.

Ačkoli si umí představit, že by mohl v životě dělat i jinou práci (od realit si dal třeba roční pauzu a pracoval se svým bratrem při realizaci zahrad), práce realitního makléře ho baví. Hlavně proto, že má šanci potkat se s lidmi napříč celým spektrem. „Stejně tak mě baví jednat s klienty, kteří vlastní činžovní domy, jako s těmi, kteří prodávají malou chatičku. Každé takové setkání je příležitostí se naučit něco nového. A potkat spoustu zajímavých osobností, které bych třeba v jiné práci nepotkal.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

1 × pět =